Några små goda recept

Nu när jag börjat tänka lite mer på vad jag äter så har jag sökt runt på nätet på en massa olika bra och nyttiga frukostar och mellanmål. Har hittat några recept som jag provat och som jag verkligen tycker om.

Skriver även in allt jag äter på matdagboken riktigt bra sida. Det tråkiga är att om man vill kunna göra vissa saker, eller se vissa recept så måste man vara betalande medlem, det är inte jag.
Men iallfall här kommer några recept.

keso ostkaka

8 ägg
6dl vispgrädde
500 gram keso

sen kan man ha lite mandel i om man vill, det tar inte jag.
Man blandar ihop allting till en röra/smet. Häll allt i en ungsform. In i ugnen i 200 grader ca 25 minuter. Den är ganska lös i konsistensen då den är varm men stelnar till då den svalnat. Riktigt gott är det.
Testade att ha i en msk kanel i senaste omgången jag gjorde, blev gott det oxå. Man kan servera med sylt om man vill.


Keso plättar ca 14-16st

2 ägg
3 msk dinkelmjöl
250 gram keso
1 msk äppelmos
lite kanel

Vispa ihop ägg och mjöl, blanda sedan ner keso, äppelmos och kanel. Stek på medelvärme precis som vanliga plättar.

Riktigt mäktiga och goda.


Imorrn blir det ett sh´bam pass...  =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0