Garnbyte

Nu är det dags för ett garnbyte på en sida på FB som jag är med på. Jag missade förra vändan men denna gång ska jag vara med. Skitspännande.
Här kommer mina svar på frågorna.


FRÅGOR TILL BYTET:

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag tycker om de flesta garnsorterna förutom ull.
Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
Orange i olika nyanser =) och grönt,svart
Vad tycker du mest om att virka till våren?
Tunna fina sjalar och hårband, virkade hattar mm
Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
Håller på med en stooor filt i hexagoner, den SKA bli klar någongång. Har lite svårt för stora saker annars.
Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
Har aldrig haft nån ergonomisk virknål, men kanske skulle behöva då jag har problem med händerna, annars kör jag med metall
Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
Ska lära mig svarva, ska få en träsvarv av min morfar
Vad tycker du om att unna dig själv?
hmmm garn kanske ;) annars är det väl tiden för en långpromenad
Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
cola och kaffe latte
Favoritgodis?
lakrits
Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
Stickar

Någon annat stort intresse som du brinner för?
Vara med familjen, pyssla om våra råttor, lägga pussel
Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare
Har du några allergier mot livsmedel? Något annat som är bra att veta? Ex Du eller någon i familj inte tål Ull osv
Är allergisk mot en del ingredienser i matlagning, skicka inte morötter ;)   Vi tål inte ren ull i denna familj



Det var mina svar det.... Riktigt spännande det här hihi..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0