så jävla irriterad

Nu är jag så jäkla irriterad och förbannad så det är inte sant..
Messade min arbetsledare att jag skulle ta ut vab eftersom Felicia är sjuk och då kan jag ju inte sova på dagarna, inte tillräckligt iallafall.. Var som en zombie på jobbet inatt.. Så jag messade honom alltså att jag tar ut vab inatt så jag får sova ordentligt, klarar inte av att jobba när man typ går in i saker och ögonen går i kors..

Han ringde upp mej nu på eftermiddagen och sa att eftersom jag jobbar på natten och min man är hemma me barna då så kan jag inte ta ut vab, eftersom min arbetstid ligger på natten denna vecka och inte på dagen när Felicia behöver mig.. Ehh va?
När ska jag sova då? frågade jag honom, då frågade han mig när Martin kommer hem..
Vid 17-18 sa jag då.. Ja men då kan du ju gå och lägga dig då eftersom du inte börjar förrän vid 22... Alltså hallå????
Hur skulle jag kunna sova här hemma mellan typ 18-21 när två barn är hemma, varav en är sjuk och en är en sprallig 5 åring.. Och sen så räcker inte 3 timmars sömn för mig, garanterat inte...
Jag sa att jag får väl ta ut en special dag, vi får 5 stycken dagar per år att ta ut som inte är semesterdagar.
Då sa han att vi får se sen hur vi ska fylla i den här natten på pappret att det ordnar sig...

Till saken hör ju att vi ligger jäkligt mycket efter och det är ju det som stör dom, sen att dom inte fattar att vi jobbar arslet av oss och att det är planeringen som lagt in för mycket, vi hinner inte även fast vi har maskinen igång dygnet runt..

Sen ringde han nu igen och sa att han pratar med produktionschefen och han sa oxå att jag inte kan vabba när jag jobabr på natten... att jag isåfall får sjukskriva mig... Puckon..

Ska fråga dom på måndag hur många timmar dom sover per dygn om dom tror att jag ska klara mig på 3 timmar, sen så har ju dom visserligen ett stillasittande jobb, inte lika utmattande kanske...

Nä jag är riktigt irriterad...


Kommentarer
Postat av: Helena

men FY vad sjukt! Har inte ens tänkt på det där med hur man gör när man vabbar om man jobbar natt, men det är väl klart att du måste få vabba lika mycket som någon som jobbar på dagen! jättekonstigt!!! Hoppas det löser sig!

stor kram

2009-09-01 @ 19:07:07
URL: http://leetaah.wordpress.com
Postat av: Jenny

Det är så jäkla tradigt när arbetsledarna inte ser personalen utan bara sina jäkla uträkningar och papper! Jag började just på CityMail, men kommer sluta igen. Jag har ALDRIG blivit så illa behandlad av mina arbetskamrater förrut. Nä, sån skit vill jag inte ta! De får säga vad de vill!! Konstigt att man inte får VABa på natten?? är inte barnen lika sjuka då eller??? jag visste inte att det fanns en tidsram på det..? Jag hoppas att de lugnar sig och att de bara brusade upp för att det var stressigt på jobbet! hoppas din dotter kryar på sig! :) kramar Jenny

2009-09-02 @ 06:38:49
URL: http://jennysays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0