dessa projekt

Imorse när jag vaknade, straxt innan klockan 7 så hade jag inga planer för dagen... Mer än en 60 års fest ikväll...
Var varmt ute redan vid 8 tiden imorse så efter frukosten gick jag å ungarna ut... Jag vattnade allt i grönsakslandet och planterade ut majsen som stog i krukor i växthuset, dom hade blivit så stora att dom nästan växt ur krukorna... Sen satte jag ner paprikan på sina rätta platser i växthuset oxå...

Efter det så vaknade Martin, då satt vi å fika å jag berättade en plan jag hade med ena sektionen på tomten... Tomten är ju indelad i en massa små sektioner med grusgångar emellan...
Sen så blev det att vi förde planen till verket, dvs grävde upp en massa buskar som inte är så fina, riktigt jobbigt då det var gigantiska rotsystem...
Men nu är det gjort, sen började vi skyffla undan grus från ena grusgången, hon som bodde innan använde inte riktig markduk utan plast å gummidukar så vattnen rinner inte undan, dvs blir en massa stora vattenpölar...
Så det påbörjades oxå, att byta ut mot riktigt markduk...

Men nu tog vi paus, man måste ju hinna duscha å fixa frisyrer på 3 personer innan vi åker på festen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0