en annorlunda natt

Det blev lite andra tider inatt än vanligt.
Vid 17,30 tiden igår så ringde min arbetsledare mig och frågade om jag kunde börja vid 20 redan, istället för 22... Eftersom det är inventering på jobbet idag (fredag) så måste ju kvällspersonalen sluta senast 20 för att få komma vid 07 på morgonen dagen efter...
Så jag fick 3 olika alternativ...
1: 22-06 (som vanligt)
2: 20-04
3: 20-07 (med övertid)

Mitt val hade jag tänkt skulle bli det tredje men att jag skulle känna efter under natten...
Bara det att en grej på maskinen gick sönder redan vid 23,30... Så ja ringde till min kollega å frågade vad ja skulle göra... Men det var som jag visste, inget att göra, det måste svetsas eller bytas ut helt... Å det är ingenting jag gör...

Så det var bara å stänga ner maskinen, men sen så gick jag å natt truckisen å tömde flaskor istället...
Det var ju en körning som kördes med dålig olja för några veckor sedan, så då får man stå å öppna alla flaskor å tömma i en container...
Så det gjorde vi, vi hade tänkt göra det till 04, men container blev full så då drog vi hem...

Så nu är jag hemma nyduschad å inte speciellt trött...

Men tänkte väl smyga mej in å sova om en liten stund så man vaknar skapligt imorrn så är inte hela fredagen borta som den brukar vara när man jobbar full natt...

Kommentarer
Postat av: Bröllopsbloggen

va jobbar du med?



ja ringarna på nätet här ju så mycket billigare än att gå till affärer i dagsläget...bra att internet vuxit sej så stort finns allt så mycket bättre än tidigare...

ha en toppendag



kram

2009-06-05 @ 09:01:19
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: tess trött tokig morsa/Bröllopsbloggen

ja de kan ja förstå att de kan ställa till det lite och att du inte vill ha den på dej då!



nehe nu ska jag ställa mej och baka cholkad tårta (jag som skulle va flitig och banta till bröllopet) fiss fick mej ett så bra recept så jag bara måste testa :-p

2009-06-05 @ 16:19:27
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0