Semestern som delvis försvann

Jahapp, nu kan man börja räkna om från början känns det som... Skulle ju gått på semester när denna vecka är slut... Men nu blev det lite ändrade planer..

Fabriken ska stängas ner i två veckor, veckorna 31 och 32. Iallafall produktions delen, men lagret ska jobba. Nu visade det sig att det dykt upp en massa grejjer vi måste hinna köra innan det stängs ner, men det kommer vi inte hinna..

Så vi är tre stycken som kommer få jobba nästa vecka iallafall...
Men vi gjorde nog en ganska bra deal... min arbetsledare kom och frågade om jag kunde jobba, ja skulle få tusen kronor extra.. Jag sa nej, att pengarna skiter jag i, det är ledigheten jag vill ha..
Så jag sa att om jag jobbar två dagar så vill jag ha 4 dagars semester som jag kan ta ut när jag vill..

Och det gick dom med på... Så jag är ganska nöjd... Blir två nätter nästa vecka för min del, så får jag alltså 4 dagars semester som jag kan ta ut senare..
Det jobbiga är att det bli lite tajtare med tid innan bröllopet, men det ska nog ordna sig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Trist,men schysst att få några extra dagar! Du får sätta andra i arbete så går det säkert!!

kramis

2009-07-22 @ 20:30:00
URL: http://leetaah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0