mobbing redan på dagis?

Nu är Pauline på dagis, å jisses va sur hon var idag...
Blir så less på att allting alltid går längre å längre ner i åldrarna..
Pauline har berättat flera gånger att kompisarna skrattar åt henne om hon har vissa kläder, varje morgon är ett rent helvete när man plockar fram kläder för hon gillar dom inte och är rädd att kompisarna ska skratta åt henne...
Jag trodde det var åt hon fått för sej...
Men så när jag satte på henne galonisarna idag så blev hon skitsur, eftersom ena axelremmen är lite sönder så vi har knytit den.. Då frågade jag varför hon blev sur... "alla kommer skratta" sa hon då..

Så då pratade jag med ena fröken å frågade vad hon menade med det... Då sa den fröken att några av dom större tjejjerna håller på å retas lite..
Vadå retas lite, det är ju fan mobbing...
Jag frågade fröken vad dom gör åt det... "Ja det är ju inte alltid vi ser och är inärheten,så det går ju inte göra så mycket" var det svar jag fick...
Kan ju tala om att den fröken jag pratade med är en av dom jag minst gillar, hon är hel konstig...

Så när jag hämtar Pauline idag ska jag prata med en annan fröken och fråga vad dom ska göra åt det här...

Mobbing ska inte förekomma någonstans, allra helst inte redan på dagis... Blir så förbannad... Och Pauline verkar ta åt sej ganska mycket, så om det har hänt bara en gång så kommer hon ihåg det och tänker på det varje dag hon ska klä på sej...
Såna här grejjer kan ju förstöra ela skolgången om det inte tar slut...

Ja menar,vad är det för fel på dom här kläderna?


Nä nu måste ja göra nåt för att slippa tänka på det här...

Kommentarer
Postat av: Caroline

fy vad hemskt att den där fröken inte verkar ta det på allvar! jag hoppas verkligen att den andra fröken tar tag i det för sånt där får ju inte förekomma!

2009-01-12 @ 09:31:11
URL: http://thinkofallthebeauty.blogspot.com
Postat av: Emma

Nä precis, prata med någon annan. Föreståndaren kanske? Det finns ju tyvärr en del fröknar som man undrar vad dom gör där??

Verkligen konstigt att det ska börja redan såå tidigt som på dagis?!?! Stackarn.. Hoppas någon annan fröken lyssnar lite bättre och gör något åt det.

2009-01-12 @ 12:13:14
Postat av: Lisa

men fyy... e dom toltat nollade eller. klart dom måste ta upp de å prata om de annars kan de sluta illa :(

2009-01-12 @ 14:29:38
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: **KAJSA**

Puckotant! Stå på dig och fråga igen vad de har tänkt göra åt det. Din dotter är superfin! :)

2009-01-12 @ 20:28:55
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0