Lite frusen imorse

Morgonen började precis som vanligt... Åkte å lämnade Pauline på dagis å sen åkte jag och Felicia vidare till skolan...
Bara det att när vi kom dit runt 6,35 så var ingen fröken där... Stog ett barn och en mamma där redan och väntade...
Har aldrig hänt tidigare att det inte dykt upp nån fröken.
Den andra mamman skulle med ett tåg så ja sa att hon kunde gå, att jag stog kvar...
Sen dök det upp fler och fler barn...
Jag försökte ringa kommunen, men den växeln öppnar ju klockan 8 så där fick man ingen hjälp...
Till sist stog jag där med runt 15 barn, vi stog och hoppade och körde lite gympa, det var ju kallt ute... Och några av barnen var inte ordentligt klädda så dom frös...

Till sist ringde jag dagis å frågade om dom hade nåt nummer man kunde ringa, ett barn på dagis mamma jobbar på skolan,så dom ringde dit... Å till sist tio över sju dök det upp en fröken...
Det hade blivit en miss i deras schema, sånt som händer... Men jäklars va frusen man va sen när man kom till jobbet 30 minuter för sent...

Jaja sånt e livet, alla fröknar jag träffat har bett om ursäkt,hehe.. Och tackat för att jag stog kvar... Men ja sa det att aldrid att jag hade lämnat barnen själva där... Man vet ju aldrig vad dom får för sig, och några av småtjejjerna var lite rädda ett tag, att dom skulle få stå ute hela dagen, hehe



Kommentarer
Postat av: Emma

Så du har du börjat knäcka x:a som dagis/gympaledare!? Haha!!

2009-02-24 @ 19:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0