ont i halsen och skolstart

Usch och fy, fick ont i halsen igår på dagen, men trodde att det kanske berodde på att jag pratat för mycket på jobbet, ganska bullrigt så man skriker en del.. Så jag trodde att ja kanske bara var torr i halsen, men så vaknade jag flera gånger inatt av halsen och imorse vaknade jag å hade riktigt ont.. Gick upp och drack varmt kaffe men det blev inte bättre...
Jaja få se hur det artar sig..

Nu har vi iallafall varit på Felicias allra första skoldag, nu har hon 12 år framför sig.. ujujuj.. tur att hon inte vet än hur tufft det kan bli sen... Dom hade ordnat det riktigt fint i år igen.. Först stog alla fröknar och körde igenom morrongympa passet som barnen gör varje morron, sen fick alla föskolebarn ställa upp sig så att alla fick se vilka som var nya... Sen presenterade sig alla fröknar och sen gick alla till sina respektive klassrum..

Där var det upprop och lite prat, barna fick måla teckningar på hur dom kom till sin allra första skoldag.. Vi fick lite papper... Och sen gick vi hem...
Hemma åt vi marängsvisch... Felicia fick sin stooora strut med massa saker i. Det är en tysk tradition, att alla som börjar ettan får en stor papperstrut full proppad med pennor suddigum, papper och andra roliga saker.. pauline fick en lite mindre strut med lite saker oxå, för rättvisans skull... Ska lägga in bilder sen...


Kommentarer
Postat av: Minna

Åh tack vad glad jag blir.:) Grattis till bröllopet förresten. Hoppas ni hade en härlig dag.:)

2009-08-19 @ 15:28:05
URL: http://mipan.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0