nattjobb igen

Nu sitter jag med en kopp kaffe i soffan. Barna är på dagis och skolan och jag ska i vanlig ordning försöka vila (helst sova) lite eftersom jag går på natt skift igen den här veckan.
Hade skitsvårt att sova inatt. För när jag la mej i sängen så luktade det bränt, så jag letade runt som sjutton efter vad det kom ifrån. Luktade riktigt illa.

Sen kom jag på att fönstret var öppet, så jag luktade ut där. Och det kom utifrån..
Så jag och Martin gick ut för att se vart det kom ifrån, men vi kunde inte lokalisera något..
Lite läskigt, man vet ju inte om det är en skogsbrand, och vi bor ju i skogen.. hua, hemsk tanke..
Sen drömde jag myskodrömmar,haha..

Vi kollade på "landet för länge sedan" igår morse, ni vet den med dinosaurier..
Drömmen utspelade sig i likadan miljö som i filmen, dvs öken och massa berg.. Sen började det brinna i horisonten, helt omringade var vi (alltså vi i familjen) men elden varv lite konstig, den kastade lixom eldklot mot oss..
Men som tur var så hittade vi en gigantisk gurk odling som vi kunde gömma oss under, vi kröp alltså under tusentals gurkor...

Ja jisses alltså, vilka drömmar man kan drömma ibland..
Miljön efter filmen, elden efter brandlukten vi kände och gurkodlingen efter mina gurkplantor i växthuset,hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0