Farbror doktor och rensning

Imorse lämnade jag och Felicia Pauline på dagis vid 8, sen åkte vi direkt till nynäsakuten, tänkte passa på å kolla mitt knä när man ändå var hemma...

På dörren till akuten stog det "begränsat med akuttider". Men eftersom jag inte hade nån tid och passa så satte ja mej i väntrummet... Efter typ en timme var det min tur...
Läkarn frågade en massa och kände och klämde på mina knän... Kom fram till att jag har inflammation i vänster knä, eller i ett fäste straxt under knät... Så jag fick inflammationshämmande tabletter och en salva ja ska smeta på...
Så från det väntrummet till å vänta 25 minuter på apoteket...
Till att vänta i köttaffären... Vi brukar ju handla på Hammersta förut och nu har dom flyttat ner till nynäs...
Morfar skulle ha lite grejjer å ja passade på å köpa en grill låda... Så himla gott å fint kött där... Och supertrevliga är dom oxå...

Kom hem, käkade lite lunch sen hämtade ja Pauline... Passade på å vara ute en stund... Fixade lite med ny jord och gödsel i växthuset, planterade om gurk och majs plantor...
Sen satt ja i solen å läste lite...

Och nu precis har jag rensat gamla byrån å lagt ner det som skulle behållas i nya byrån...
Och så har vi ätit grillspett och potatisklyftor...

Å nu ska ja bara ligga på soffan å vila knät... För imorgon ska ja hem till mormor å morfar å fixa i deras trädgård.. Gräva upp hallonbuskar och fräsa deras grönsaksland som dom gått med på att göra till gräsmatta... Riva jordgubbsland osv... Så imorrn får jag nog ha knäskyddet på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0