Pigg å alert

Eller pigg iallafall, alert vet ja inte...  Har vaknat en massa gånger å kiakt på klockan, till sist gick ja upp vid kvart i ett... Fick ju nån timmes sömn innan ja lämnade ungarna. Men trodde iallafall att jag skulle sova lite längre.
Lika bra å gå upp när man känner sig pigg...
Bara benet å nacken som gör ont nu... Fast det känns faktiskt lite bättre, både i knä å nacke...

Idag blir det köttfärssås å pasta på menyn här hemma... Har verkligen taskig fantasi när det gäller mat nu, iallafall på vardagarna. På helgerna när man har lite mer tid kan man ju göra massa nya rätter, men det är ändå tråkigt å hitta på vad man ska äta.
Är lixom inte sugen på nånting, då är det svårt å laga mat. Äsch ni vet säkert va jag menar... Mat e jobbigt...

Skulle verkligen behöva äta lite nyttigare oxå,  känns som man gått upp 10 kilo på en vecka eller nåt... Vilket jag visserligen inte gjort, vågen e mitt bevis... Men iallafall...
Vill komma igång å träna oxå, men med ett ont knä är det svårt oxå... Ska försöka komma iväg å simma lite, när man nu ska få tid till det... Men det löser sig nog...

Jisses va svammel..

Kommentarer
Postat av: Carmen

Mm jag håller med dej om matbiten. Att alltid behöva funder på vad man ska äta e inte skoj. Därför har jag börjat med 3 veckors matsedel. Fyller i den, handlar efter den å sen e det bara att tuta å köra. För att underlätta matlagningen ibland så har jag vissa dagar som det står "Rester" på oxå. Visst händer det ibland att man inte sååå sugen på just det som står för dagen men jag kör på iaf....har funkat kalasbra å ibland får familjen vara med å välja maträtt oxå. Kan verkligen rekomendera det.



2008-10-28 @ 18:49:56
URL: http://famlofstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0