trött + brandövning

Kommer antagligen bli hemma hela veckan med Pauline. Hon är helkonstig i magen...
Igår när jag gick å hämtade Felicia så var hon ganska blek när ja kom dit. Frågade henne om hon mådde dåligt. Men det gjorde hon inte.
Men påvägen hem kom det fram, dom hade haft brandövning på dan, och få springa ut när larmet gick. Hon blev livrädd. Så hon pratade om det hela vägen hem, att hon inte vill gå till skolan om det ska vara brandövning igen... Att det var jätteläskigt...
Och att man inte ens fick ta sina jackor, vad händer med alla kläder, och den fina ryggsäcken?
Ja det var många frågo igår kväll... Jag sa det att självklart köper vi nya kläder och en ny fin ryggsäck ifall dom skulle "försvinna"... Att det var jätteviktigt, det viktigaste man lär sig i skolan, med brandövning. Så att man vet vad man ska göra när larmet går...
Felicia vägrade gå å lägga sig igår, så när jag gick in i sovrummet så la hon sig på sin madrass på golvet, men smög sej upp brevid mig å låg där å kramade min arm...
Så låg hon hela natten, min stora plutt...
Inte lätt det där, hon är ju ganska skrajsen av sig, vill gärna veta vad som ska hända och ske. Och hon har ju aldrig haft brandövning förut, så det är klart att det är läskigt...

Sen var det inte så bra imorse när ja lämnade henne. Den fröken som brukar öppna var sjuk,så det var en som hoppar in i bland...
Å hon sa att vi skulle vänta utanför så hon kunde larma av, sen när vi kom in sa hon att det vore ju inte bra om larmet börjar tjuta... NEJ skrek Filli så,tsss... Det kunde ju inte den fröken veta, så jag fick förklara på engelska för filli ville inte att ja skulle säga nåt... ujujuj...

Usch, idag ska jag och mamma till södertälje för besök hos den där kvinnodoktorn vi tjejjer behöver uppsöka ibland... Roligare kunde man ju ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0