1 månad kvar + jäkla fk

Shit nu är det bara en månad kvar till julafton... Vart tar tiden vägen egentligen? Idag har den juförsej gått åt till att skotta, har varit ute 3 ggr å skottat...
Efter andra vändan så kom våran granne me traktorn å plogade våran väg, så då fick jag gå ut och skotta bort vallen som blev efter hans framfart...
Så himla tungt, men ändå skönt å skotta... Gillar kroppsligt arbete,hehe...

Var ner till ica å köpte lussebullar,så nu har vi fikat oxå... Ska ta å baka lite lussebullar me ungarna nån dag oxå, fåse när det blir...
Ungarna gillar verkligen att baka, bara det att man får tjata på Pauline hela tiden på att inte äta degen,tsss... Men barn är ju barn...

Fick dubbel lön den här månaden, skitbra... Eftersom ja gick på timlön på randstad och det är månadslön på statoil så blev det dubbel... Plus att jag fick slutlön med all semesterersättning från randstad, dvs skitbra lön, typ dubbel mot va ja brukar få... Inte illa... passar bra inför julen...

Tyvärr går drygt  5000:- till försäkringskassan eftersom dom gjorde fel med utbetalningar för typ 2 år sen... Blev helt skogstokig i torsdags när ja öppnade brevet, "återbetalningsskyldig av tillfällig föräldrapenning" stog det med stora bokstäver... Så var det några dagar i juni, oktober och december 2006 det handlade om...
Bara för att min puckade arbetsledare på posten inte la in det rätt å jag fick både lön å "tfp"... Då vill fk ha pengar tillbaka för att posten gjorde fel...
Så hade kärringen på fk mage å ifrågasätta varför jag hade ringt så sent till henne (ärendet skulle vara inne idag om jag ville ifrågasätta något, jag ringde henne i fredags) , jag svarade henne att jag fått brevet i torsdags, kunde lixom inte ringa innan jag fått det, hade ju ingen aning om detta...

Då ifråga satte tanten om våran postgång var dålig, och att jag som jobbat på posten borde ha koll på det (påhopp?)... Sa till henne att jag inte jobbade med brev utan paketsortering... Men hon tyckte lixom inte det spelade nån roll, det var postens fel att jag fått brevet så sent så jag inte hann ifrågasätta å ordna intyg å grejjer från mitt förra jobb...
Men antagligen så har brevet legat på fks kontor i typ 2 veckor innan det skickades iväg...

Alltså vad är det för människor som jobbar på fk? Bara bitchiga kärringar?!

Bara pröjsa å se glad ut... suck...

Kommentarer
Postat av: gabriella

Hej va fint det blev i Paulines rum där kommer hon att trivas bra tror jag ,Hoppas allt är bra med er i snöovädret jag har legat i sängen idag med huvudvärk och mått illa troligen migrän beror nog på vädret kan jag tänka mig hoppas det är ok i morgon Hälsa alla

2008-11-24 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0