Vilat,vattnat + brandbil

Nu har jag gjort det ända som jag tänkt göra idag...
Åkte å handlade lite grejjer, mest mat...
Sen var det fram med vattenslangen och vattna i växthuset och grönsakslandet... Tar ganska lång tid och vattna, har ju ett stort grönsakslands + jordgubbslandet... Och det måste ju vattnas mycket så att det når ner till rötterna... Satt ute och läste i solstolen ett tag oxå,men pallar inte så länge i solen, blir ju galet varmt...
Nu sitter jag å slappar på soffan...

 Brandbilarna for precis förbi me blåljus å sirener, så nu är det nåt på gång verkar det som... Brann förra helgen oxå, nån km bort... Kan ju likagärna vara en bilolycka eller nåt...
Jag är sån som alltid funderar på vad som hänt när man ser en ambulans eller brandbil... Vart är dom påväg, är någon skadad osv... Vi bor ju vid en relativt stor väg, så det svischar ju förbi ambulanser, poliser och brandbilar emellanåt... Brukar slå på radion för att se om dom säger nåt,så det ska jag göra nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0