sorkjakt del 258 (typ)

I förmiddags trotsade jag och ungarna dom regntunga molnen och tog en promenad till plantshoppen... Med målet inriktat på sork medel...

Vi fick stå å vänta under några träd när dom värsta skurarna kom,men det tyckte ungarna var kul...

Såg nämligen imorse att supersorken hade gjort ett hål inne i växthuset... Då, då var måttet rågat... Och flera hål i potatislandet..,

Vafasen har han ringt hela släkten för att berätta att vi har massa grönsaker eller vad???

Så ner till planshoppen och hem igen, blanda till den där sork sörjan... Den stankt verkligen apa... Fick nästan kväljningar... Ner i alla hål och täppa igen...

Sen åkte vi iväg på 1 årskalas, riktigt trevligt... Och hem till JC å Therese för lite skitsnack...

Å när vi kom hem, vet vi vad jag ser då?? Jag ser sorkjäkeln... Han gräver för fullt i potatislandet... Så jag smyger in i växthuset för att hämta medlet å blandar i hop det med lite vatten som man ska... Häller i hålet (nu har han , fegisen, gått å gömt sej) och täpper igen... Kikar lite bakom växthuset om det är några hål där, jepp... Självklart, häller lite vätska där i å täpper till... Vänder mej om, då håller han på å gräver upp det hålet jag hällde vätskan i först... Så jag häller vätskan på honom, eller jag halvträffar honom iallafall... mohahaha...
Jag måste nog ha sätt väldigt rolig ut, typ röda ögon och rykande öron...
Sen är vätskan slut, står där blickstilla å kollar läget, då, då kommer han igen...

Sega jäkel, han ska ju lägga bena på ryggen å lubba i väg ju... Så står det på flaskan iallafall...

Så ja blandar ännu mer vätska å bara väntar på han, lixom lurpassar runt hörnet, om det nu finns hörn i ett sork hål?!

Så kikar han upp igen, å den här gången så får jag en fullträff, han e dyngsur... Å springer runt å letar efter ett hål... Hoppas nu verkligen att han inte gillar lukten å springer iväg, för då får han springa eftersom det är han själv som stinker, hehehe...

Funkar nu inte detta så ska ja försöka få tag i lite dynamit å lägga i varenda jäkla litet hål i marken... Eller kanske inte...

Kommentarer
Postat av: Carmen

Hahaha jag skrattar så jag tjuter när jag läser om din sorkjakt....sicken envis jäkel ni fått på tomten.



Kram

2008-06-14 @ 20:52:23
URL: http://famlofstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0