REGN - äntligen

Tjohoo, flög upp imorse när regnet dundrade mot altantaket... Äntligen lite regn... Ska man äntligen få må lite bättre?

Regnet behövdes verkligen nu, nu kanske det inte blir så många bränder överallt i Sverige... Och växtligheterna kommer m å mycket bättre... Och jag slipper vattna idag, hehe...

Så himla fint å titta ut imorse... Solen sken och det spöregnade... Gillar verkligen sommar regn...
Sen kom jag på att fönstrena på bubblan stog öppna, så jag kutade ut och stängde dom,hehe... Hade inte hunnit regna in som tur var...
Ska ta en bild sen på golvet i bubblan så får ni se hur fint det blev...

Känner mej ganska utvilad idag, trots att jag gick upp vid halv 7, kanske beror på den friska luften... Men jag glömde smörja in mej efter duschen igårkväll så nu kliar det överallt igen, gahhh blir galen på det...

Idag tänkte jag åka ner till plantshoppen å se om dom har nåt kul, älskar verkligen blommor, så himla kul å göra det fint med blommor...  Men en gurkplanta hoppas jag på att hitta iallafall...

Grisar undrade nog vad som hände när det regnade imorse,haha... Dom såg så roliga ut, trodde att jag stänkte vatten på dom (brukar göra det för att svalka) så dom stog ute och skrek, tills jag gick ut å sa att dom skulle gå in, då fattade dom att det kanske var regn som kom å inte jag som stänkte på dom... Dom gillar inte vatten som kommer uppifrån, dom gillar inte ens när jag fixar lerpölar åt dom...
Dom flesta förknippar ju grisar med att dom ligger och sover i lerpölar... Inte mina grisar,dom lägger sej i solen och solar istället för i lerpölarna jag fixar åt dom,tsss... Får till och med smörja solkräm på deras öron, annars bränner dom sej...
Jag är mer noga med solkräm på grisarna än på mej själv, haha... Måste ta en bild nästa gång när dom har solkräm, så söta med vita öron,tsss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0