Lön, och vilken lön!!

Alltid kul med lönedagar... Fick riktigt bra lön från jobbet den här månaden... Har ju jobbat natt + extra nätter... Alltid trevligt å öppna lönekuvertet å se på siffrorna... Även fast jag har långt ifrån bra lön men iallafall... Det tar sej,hehe...

Sen så fick jag ju bonusen från mitt förra jobb, som typ ett avgångvederlag... Om man fick ett nytt jobb inom 3 månader så skulle man få 150 000 minus skatt... Och jag trodde dom skulle dra runt 50 % i skatt eftersom det var en stor klumpsumma... Men nä det gjorde dom inte... Fick 6 siffrigt, himla trevligt... Nu ska vi betala tillbaka lite smålån och spara undan en hel del... Och jag ska ju tatuera mig igen oxå, hehe...
Men det är så himla skönt och veta att man har pengar på sparkontot ifall nåt oförutsett händer...
Ny kyl och frys ska vi köpa oxå, så vi drar ner lite på elkostnaderna här hemma, dom vi har nu är sen huset byggdes, -90 så dom drar en hel del...
Och så ska vi betala handpenningen på Martins bil oxå... Utan att ta lån,tjohoooo...

Just nu känns allt så jäkla bra...

Fast jag vet fortfarande inte om jag slipper kvällspassen nästa vecka... =)

Kommentarer
Postat av: matilda

haft en bra dag? :)

2008-06-25 @ 20:39:52
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: Carmen

Fan vad nice! GRATTIS!!! Tänk om en anna hade sån tur. ;-)

2008-06-25 @ 23:55:15
URL: http://famlofstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0