arbetsledare

Å herregud... Vilken  kväll det var igår...
Kom till jobbet vid halv 14, för att få lite hum om hur maskinen funkar... Skulle ju köra en maskin som jag aldrig kört förut... Så det var lite nerövst... Hade en sommarjobbare på den maskinen oxå, hon hade varit där en vecka så hon var ju inte direkt ett proffs heller... Sen hade vi sommarjobbaren på min maskin som jag fick hjälpa me jämna mellanrum... Och så tjejjen som kör 10-liters, hon behövde hjälp oxå... Så jag fick springa runt lite överallt... Göra massa labb prov mm... Och det var så jäkla varmt så mitt hår var dygnsurt... Vi har ju bygghjälm på oss hela tiden på jobbet...
Inte nog med det...
Vid halv 22 så kom 10 liters tjejjen och ropade att det gick ett larm inne iblandninghallen... Så hon hämtade mig så gick vi dit för att kolla vad det var för larm... På tavlan stog det överfyllnadslarm och 2 cisterner var markerade... Ajdå tänkte jag, rinner det olja nånstans... Ringde upp våran prod.chef å berättade vilka cisterner det var osv... Och skulle gå in i våran hall igen för att stänga av maskinerna för att gå hemåt... Då ringde prod.chefen upp igen och bad min springa ut och kolla vid dom cisternerna om det rann olja, om det rann över eller var för varmt... Ehhhh jahapp...
Kutade ut i 180 men som tur var så rann det ingenting... Och en kollega som jobbar ute vid cisternera kom dit (ringt efter honom) och kvitterade larmen... Det verkade som om det var tjyvlarm... Men man vet ju aldrig...
Hann få upp riktigt hög puls där ett tag... Hade det runnit olja hade man ju fått börja sanera en massa för att få undan så inte oljan hamnat i dagvattenbrunnar osv,..
Så det blev lite senare äån 22 igår... Var väl hemma vid 23, duschade osv... Somnade väl halv 1 åsså upp nu vid halv 7... Jag behöver verkligen mer sömn...

Kommentarer
Postat av: Carmen

Har du gått på kvällskift nu? Fattade iaf så när jag läser ditt inlägg. Jamer sömn det vore inte helt galet, här försov vi oss i morse..vaknade 8,15...tur jag e ledig.

2008-07-01 @ 09:16:07
URL: http://famlofstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0