jaga måsbebis

Glömde ju skriva igårkväll att jag fick agera mås jägare igår kväll..
Fabriken jag jobbar på ligger precis vid havet vid en hamn.. Så det är ganska så många måsar runt omkring. Dom har byggt bon på taket osv..


Så igår när jag gick runt och städade lite så hörde jag ett konstigt ljud. Som maskinoperatör så lyssnar man mycket på olika ljud, man lär sej på höra på ljudet om någonting är fel osv..
Så jag gick för att kika vad det var som lät, det lät lixom som ett litet skrik, men kunde mycket väl vara ett band som kärvade eller så.

Men så var det en liten måsbebis som sprang runt på golvet och skrek, så då var det bara att försöka mota ut den.
Jsg öppnade ena stora porten och gick bakom den,så den sprang ut.. Jag stängde porten igen.

Vi har en liten vanlig dörr står öppen för att få lite luft där inne.
Så efter en typ 10 minuter så kom måsen igen, samma visa igen, jag motade ut den..
Så höll vi på typ 7 -8 gånger...

Sista gången hade den kommit så långt in i byggnaden så jag fick mota den åt andra hållet, så den kom ut på andra sidan fabriken, sen kom den inte in mer, hehe.. Den gick väl vilse...
Men jisses va kul det var, snacka om puckade måsbebis som bara sprang in hela tiden..

Och vi vågade knappt gå ut för måsbebisens föräldrar och resten av släkt cirkulerade utanför dörren,hehe...


Kommentarer
Postat av: Helena

hehe, det var ju träning bara där :-)



Jag har grymt problem med motivationen, trots att den borde vara på topp nu. Men gjorde det där träningsschemat och la ut på bloggen för då MÅSTE jag ju träna.. hjälpte mig mycket förra sommaren då jag gjorde träningsschema också.. :-)

2009-07-14 @ 09:55:13
URL: http://leetaah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0