snutkontroll

Idag efter jobbet tänkte jag passa på å köpa grillkol på Lidl, 4 säckar för 69:-... Inte dyrt direkt å det går ju åt massvis med kol och briketter här hemma...
Så då svängde jag alltså åt andra hållet mot vad jag brukar när jag åker från jobbet..
Å där stog det ju en liten farbror polis bakom kurvan... Han vinkade in mej på en parkering där det stog flera poliser...
Så jag fick blåsa... Sen frågade han om jag hade körkort, jepp sa jag å skulle plocka fram det... Men det behövde jag inte, han litade på mej sa han,hehe...
Sen frågade han om det var min bil... Jepp eller nä min sambos, fast den är min, blev mitt svar... Han bara skrattade å önskade mej trevlig kväll...
Ibland kan dom vara riktigt trevliga, dessa poliser...

Om några veckor så blir det nattskift för mej igen... Fast vi ska gå på varannan vecka på direkten... Eftersom ja jobbar så många veckor/månader isträck sist så tyckte dom att vi skulle starta me skifte på engång... Så man slipper bli en zombie... Men det blir ju lite extra klirr i kassan å det tackar man ju ja till...
Plus att min chef kom å sa till mej igår att eftersom min kollega som jobbar kväll på samma maskin som jag är arbetsledare, men han jobbar ju bara kväll så behövde dom någon som jobbar dag oxå...
Å då tyckte dom att jag skulle bli det... Jag tycker det är så kul å höra när cheferna tror på en, och tycker att man är duktig... Så nu blir det kanske en liten slant för det oxå... Bra bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0