Provar lite

Nu orkar jag inte vänta längre. Jag testvirkar litegrann. Eller det gjorde jag redan igårkväll. Det går ganska bra. Gör lite ont och spänner en hel del. Har ju fortfarande tejp över såret på några ställen. Men riktigt kul var det.
Felicia fingervirkade ett helt nystan med sock garn, kommer inte ihåg vad det hette men det hade jag beställt från tyskland iallafall. Och nu ska det bli en tjock grytlapp. Använder mej av 12mm virknål och bara fasta maskor.


Sen så fick jag för mig att nysta upp matttrasväven (vad det nu heter) som jag köpte på syfestivalen. Köpte en påse för 50:- som jag tänkte virka mej en korg av. Ska bli en korg att ha på ett litet hörnbord vi har i vardagsrummet där pågående projekt ska ligga i.
Och jisses va stora nystanen blev. Blev två nystan då de hade skarvat ihop. Fick kramp i handen när jag skulle nysta upp det,hihi.


La min snusdosa framsör så man kan se storleken på bollarna. =)


Just nu sitter jag och väntar på att fönsterbytargubbar ska komma. Vi ska få nya fönster i köket,vardagsrummet och Paulines rum. Vägverket betalar. För de som inte vet så har dom ju byggt en motoväg nu ner till Nynäshamn, och den går precis utanför oss. Är visserligen en bullervall emellan men dom kom hit i höstas och kikade och frågade om vi ville byta till bättre isolerglas.
Vi störs inte alls av vägen, mest på sommaren när man sitter ute. Men nya fönster tackar man ju inte nej till. Så nu behöver jag i vår putsa fönstrena, för det hoppas jag verkligen att dom gör när de satt in de nya. Nåt jag verkligen avskyr att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0