Vilken jäkla skitdag...

Vaknade imorse, hyfsat pigg för att vara klockan 5... Martin var hemma idag så jag behövde inte köra barna till dagis å skola... Så jag tog det lugnt, drack en kopp kaffe... Och så åkte ja till jobbet å satt i fika rummet å snacka lite skit... Så skönt å hinna med det ibland oxå...

Han som jobbade natt den här veckan sa att han hade haft lite problem med några grejjer på maskinen... Så då visste ja vad ja hade å vänta mig...

Jag gick in å skulle starta upp... Så var det nåt knas med en givare, det är ett band som ska stanna om det inte står en flaska för själva givaren, men bandet stannade inte... Så jag pulade lite med det, hämtade våran tekniker...
Han, jag, en elektriker med lärling stog å höll på med det där i typ 80 minuter... Sen hade vi möte som alltid på fredagar...
DÅ kom ja på att ett vred kanske stog fel, så när ja kom in igen så kikade jag på det... Och jajamensen, det stog fel... Så det var alltså inget fel på maskinen... Så redan där var 80 minuter åt helvete...

Jag kom igång å körde mina sex pall, bara det att den oljan jag körde skummade nå otroligt så jag var tvungen å stänga av emellan, massa tid gick åt det...
Hann iallafall klart med den, och kopplade å sköljde fram nästa olja, då var det precis lunchtid för dom som inte kör skift, det vill säga ingen inne på lab och ingen truckförare...

Så när ja går in på lab vid tjugo i ett (jag slutar ett) så var provet klart, å när ja kommer in i linlokalen igen så hör jag Ritva vråla... Då är det en ventil som inte håller tätt på mina kopplingar, så det har stått å runnit ut olja på golvet, Tjohooooo...

Så det var bara å börja städa golvet, suck... Så jag var kvar till 14 å städade golvet, så jäkla irriterande...
För jag å Martin hade gjort upp att ja skulle åka hem så skulle vi gå tillsammans å hämta ungarna... Men det sprack ju...

Det positiva är att Martin hämtade ungarna å jag åkte å handlade, så då kunde ja ju få mej mej både godis å glass hem...


Nä summan av allt är att det inte var min dag idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0