Vårdcetral, kommunsamtal och nattarbete

Fick ju en tid till vårdcetralen när ja ringde dom förre veckan... Så imorse straxt innan 10 var ja där...
Det var bara å förnya några recept och så fick jag ett nytt recept oxå...
Pratade me läkaren lite om dom här tabletterna man kan ta istället för vaccinerings sprutor i 4 år...
Men han tyckte att ja skulle avvakta nåt år till. Det är pågång en ny vaccinering där man bara behöver ta runt 3-4 sprutor per år... Så jag får väl vänta...

När ja kom hem ringde jag kommunen för att prata lite om vigseln, har ju inte hört nåt å snart vill ja skicka ut inbjudningarna... Hon var supertrevlig men vågade inte lova nåt än, men hon trodde till 90 procent att allt skulle gå på den dag och tid vi satt ut... Fast jag ändrade tiden så det blev lite senare än vi skrivit först...
Hon skulle höra av sig när hon pratade med vigselförättaren, egentligen vill hon inte boka nåt förrän vi fått hindersprövningen, men den har ja inte fått tillbaka från skatteverket ännu... Men hon sa att när hon pratat med Lars (vigselförättaren) om vårat datum och klockslag och han kunde då så skulle hon höra av sej...
Men det bästa vore ju om vi kunde få tillbaka intyget från skatteverket...


Sen har jag försökt vile lite, men inte fan har det gått någe bra, så inatt kommer det  bli riktigt jobbigt å jobba... Men så var det sist jag hade nattskift oxå... Går ju inte sova iförväg om man säger så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0