Lugnet försvann

Hann inte äta varken frukost eller lunch idag... Ville hinna färdigt med vissa saker så min kollega kunde ta det lite lugnt på kvällen... Så min plan var att åka hem när jag slutade (13,00) och äta min lunchlåda och sen hämta barna... Bara det att fem i ett så ringde Paulines fröken på dagis, hon sa att Pauline hade fått en allergisk reaktion och en massa utslag på hela kroppen som bara blev fler å fler...
Så det var ju bara å kuta och byta om å sen åka till dagis så fort man fick (jag kör lagligt, oftast)... Snorhalt var det på vissa ställen, eller inte halt utan moddigt...
Frågade ut fröknarna om vad hon hade ätit och sen åkte vi till Nynäsakuten, där vi sen satt i typ 1½ timme å väntade på våran tur... Pauline klagade ju inte på ont eller kli i halsen som tur var, utan det var bara på hela kroppen...

Sen så fick vi gå in till läkaren, men dom trodde inte att det var en allergisk reaktion utan att det var virus utslag... Och eftersom hon hade vattkoppor för drygt 2 veckor sen så kunde det ju vara det... Men hon fick Tavegyl iallafall, eftersom det kliar och ifallatt det var något hon inte tålde...
Så nu har hon fått första dosen så får vi se om det blir bättre...

Lite läskigt sånt där... Har ju allergier själv så jag vet ju hur jobbigt det kan vara... Så jag hoppas verkligen att det var virus utslag och inget allergiskt...

Så nu har jag precis ätit det första på hela dagen... Två stycken hemmagjorda hamburgare... Gottgott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0