Det blev lite mer jobb idag

Jajamen, när Martin åkte hem så bestämde vi oss för att åka å köpa färg... Så morsan var hemma me ungarna å ja å Martin drog till bauhaus där vi köpte färg, spackel, roller, täckpapp mm mm...
Så när vi kom hem så var inte maten riktigt klar så då började vi möblera i vardagsrummet så man skulle komma åt alla väggar som ska målas, ner med tavlor å grejjer...
Sen käkade vi min potatissallad som jag gjort och revbensspjäll...

Sen fortsatte vi, jag spacklade å Martin satte upp lister på den tapetserade väggen...
Å nu har jag precis satt maskeringtejp...

Imorgon bitti blir det slipning av spacklet å sen får vi se om det behöver spacklas igen, tror inte det då det bara var spik och skruvhål som spacklades...

Sen blir det målning, tjohooo...

Där var den ledigheten i påsken borta,haha

Såhär ser det ut just nu:

Martin fick lov att maskeringtejpa fönstren, resten gjorde jag.. Är ganska peting när det gäller maskering...




Allting är uppskjutet mot den tapetserade väggen,hehe... Lite trångt å ta sej in i soffan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0