Målar bilder

Här kommer lite bilder från dagens målning... Höll på å glömma före bilder, men det slank med en dålig sådan oxå..


Felicias fonvägg målas blå. Innan var den grå aktig...


Å där är en vända klar. Blir riktigt fint..


Felicias garderobsdörrar innan målning = vita


Dörrarna efter = lila

Åsså över till Paulines rum


Paulines spacklade vägg, som ska slipas imorrn


Målat en vända vitt på en orange tapet.


Nu har väggen blivit lila, tapeten underst har släppt upp lite bubblor, men efter vita vändan så gick dom tillbaka och kommer göra det efter denna lila färg oxå... (hoppas jag)


Väggen brevid den spacklade väggen blev oxå lila...

Ska försöka förklara upplägget lite... På den spacklade väggen sitter dörren in i rummet, mitt emot den väggen sitter två fönster. Båda dom väggarna kommer få en lila tapet med blad på.
Dom två lila väggarna är oxå mitt emot varandra då, eller hur!? Det blir alltså varannan vägg taper och varannan tapet lila färg... Fint va?

I Felicias rum så blir det bara  en blå fondvägg, dom andra väggarna är lilagrå aktiga, och den blåa färgen lixom lyser upp det så det blir lite mer lila aktigt... Garderobs dörrarna sitter på väggen mittemot den blå fondväggen, och dom blev alltså lila...

Barna har fått välja färg själv...

Kommentarer
Postat av: Carmen

Vad duktig du e´, blir jätte tjusigt när det e klart :0)

Nu blev jag sugen på att fixa trappen...hehe

2008-11-08 @ 20:36:27
URL: http://famlofstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0