Vilket väder + gräs

Vilket väder det är ute, å här sitter jag inne.. Hmm...
Måste vila lite idag så ja orkar jobba inatt... Men ska snart traska ut en sväng tänkte jag... Måste vattna lite i växthuset, likabra å vattna flera gånger om dagen när det är så varmt... Inne i växhuset blir det ju ännu varmare än ute... Hoppas verkligen att mina plantor tar sej... Några av gurkplantorna ser lite ledsna ut...

Annars får jag väl köpa nya plantor sen, men det vore kul om dom här tog sej... Annars ser att superbra ut ute i landet... Potatisen har ju kikat upp oxå... hehe, så det kanske blir egen färskpotatis till midsommar...

Skulle visst ha klippt gräset hos mormor och morfar igår... Men det sa dom inte utan det fick jag höra av morsan senare på kvällen... Så nu försöker vi få ihop det hur vi ska göra... Om ja ska åka dit när jag vaknat någon dag, eller om Martin ska åka efter jobbet... Leo har inte tid sa han... Så det får väl bli jag som gör det någon eftermiddag... Får väl ta på mej gasmask och täckande kläder... Tål ju inte gräs, allra helst inte nyklippt...
Det har varit på gränsen några kvällar på om ja skulle åka till jobbet eller inte... Men men, vi får försöka... Det jobbiga nu är att det är halsen som kliar och bråkar... Får knappt luft emellanåt... Skitjobbigt igår när jag promenerade me Pauline till centrum, även fast vi inte gick fort...
Att dom inte kan hitta mediciner som passa för mej?

Kommentarer
Postat av: Caroline

jag vet inte till vem leo skulle ha sagt att han inte har tid, för han har redan planerat att åka dit någon kväll i veckan för att klippa gräset.

2008-05-26 @ 09:45:26
URL: http://caleam.blogspot.com
Postat av: Carmen

Halloj. Hoppas du slipper unan gräsklippningen, det e ett helvete att vara gräsallergiker...jag vt, är likadan så jag e sååå tacksam att vi har uppsamlare på gräsklipparen...då slipper det värsta fara omkring. Nyklippt lite fuktigt gräs luktar ju bara sååå gott men fan så man nyser å får rinniga ögon av det.

Håller med dej, varför finns det inga dunderpiller???

2008-05-26 @ 12:24:57
URL: http://FamLofstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0