Glömde (sorkjakten)

Glömde ju berätta en rolig grej i våran sorkjakt...

Jag rensade potatislandet i går å då var ju sorken upp i kikade på mej några gånger..
Jag ropade på Martin så han skulle få se den, han kommer kutande med en tegelsten i handen, hahaha...
Så står han å lurpassar runt hörnet på växthuset å tror att sorken ska komma upp så han kan kasta stenen på den (grymt ja vet)... För det första så vågar sej ju inte sorken fram när en (för sorken) jätte kommer kutandes... Och för det andra så tvivlar jag på att Martin skulle träffa den med tegelstenen innan den han springa ner i sitt hål igen... Hahaha
Låg typ dubbelvikt i landet å skrattade...
Fast nu tänker jag vara elak ja me, kan sorken kan jag... Den ska fasen inte gräva i mitt växthus, inte i grönsakslandet heller..

Än har jag inte gett upp...

Han hade föresten snott korvbiten som vi lagt på rått fällan, men den hade inte slagits ihop... Så nu la jag en ost bit på mojjen som gör att den fälls ihop... Så nu ska ja snart gå ut å se om vi fått nån fångst, annars så ska ja kika efter en sån där burfälla..

Men de jobbiga då är ju att man måste ha ihjäl dom själv... No way att jag tänker göra det... Överlåter det till nån annan...

Å jag som hade flera tamråttor när ja va liten,hehe

Den e ju söt - men dum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0