Den fick en smäll

Hahahaha!!!

Nu fick jag en poäng oxå i matchen mot sorkarna... Juförsej så har väl sorkarna typ en 10 poäng nu, men jag ger inte upp...
När jag hämtat ungarna så gick ja å kollade vid växthuset igen... Då höll den ena sorken för fullt på att gräva en gång inne i växthuset... grrrrr...
Stog å tittade på den en stund för att se hur den gick runt där inne... Från ena sidan över mittgången och till andra sidan, där började den äta blad från mina tomatplantor... Nä nu jäklar, tänkte ja då... Å tog ett steg in... Då sprang han tillbaka till den andra sidan igen... Så jag tog å flyttade på råttfällan å ställde den i gången, för han fick tokspelet där inne å sprang fram och tillbaka över mittgången...
Satte dit en morotsbit åsså backade jag ut igen å gömde mej så gott jag kan utanför glasväggarna, haha...

Åsså kikade ja fram, å då sprang han över råttfällan... Yes!! han jag tänka innan jag såg att ingenting hände med råttfällan... Men jag avvaktade lite till så kikade han upp ur hålet... Fällan stog precis utanför, då måste han ha fått upp vittringen på morotsbiten, så han klev upp på fällan...

Och PANG!!! men han fastnade bara med ena benet så han slet sej loss... Typiskt... Men han fick sej en smäll iallafall... hehehe...
Vet inte riktigt vem som blev mest rädd, han eller jag,tssss

Riggade om fällan och nu har inget mer hänt...

fortsättning följer..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0