Ny dag + cirkus

Just nu känner jag för att gå å lägga mej en stund till...
Hörde knappt när Pauline ropade imorse... Dom är rätt roliga mina barn, dom vet att jag ligger inne i sovrummet men dom kommer inte dit om man inte svarar när dom ropar...
Jag låg och sov å drömde nånting, kommer inte ihåg vad. När plötsligt Pauline börjar ropa, kändes som om det var i drömmen, tills jag vaknade till å hörde att hon låg å vrålade i sitt rum,hihi...
Så det var bara att pallra sej upp vid 6... Fast dom kan sova längre, den här vecka ´n så börjar dom ju 9 på dagis...

Igår gick det oxå över förväntan på jobbet... Trodde aldrig att det skulle gå så bra som det gör... Kör ju på en annan maskin nu som jag aldrig jobbat på tidigare... Istället för att fylla 1 liters flaskor så kör ja maskinen som fyller 4 liters dunkar... Dom är ganska lika men ändå helt olika... Uppbyggda på ungefär samma sätt med givare hit och dit. Men det är ändå helt annorlunda... Svårt å förklara...

Igår körde jag iallafall tills oljan tog slut, sen skulle det vara en omställning till en annan sorts dunk, då ska man ändra massa saker på maskinen, byta ut vissa delar osv... Först tänkte jag att nä nu lämnar jag det här till min kollega som kommer på dan idag, men sen tänkte jag att äsch, vi testar så får han kolla igenom det iställer på morronen...
Ska bli spännande sen och se hur det gick,hehe...

Ikväll ska ungarna med Martin på cirkus... Dom är här i Ösmo idag... Det ska bli kul för ungarna, skulle oxå vilja gå på cirkus, det har jag aldrig gjort... Typiskt att jag jobbar kväll den här veckan... Men skitsamma, då får Martin gå själv me ungarna...

Hade tänkt sitta ute i solen en stund idag, men nu är inte solen framme, typiskt, men den kanske kommer om ja har tur...

Hörs senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0