Irriterad

Har gått så jäkla bra på jobbet nu några dagar men så bara för att en sak strular så blir en person på jobbet arg... Min ena kollega som jobbar på samma lina som jag, han har jobbat 17 år där och tror att jag (som jobbat ca 3½ månad) ska kunna allt lika bra och fort...
Hade en omställning av maskinen (olika sorters flaskor då måste man ställa om maskinen emellan), jag har bara varit med några få gånger på en omställning,men idag skulle jag göra den själv med hjälp av min kollega,  jag fick ett problem med flasklyftaren,svårt å förklara såhär,men iallafall så gick jag å frågade honom, men hade hade i vanlig ordning inte tid, varje dag när han kommer vid 14 tiden så springer han runt å hjälper till vid 4 liters linan,fast det är 1 liters han ska köra för jag ska egentligen gå å köra omtappning,men jag hinner aldrig göra det eftersom han inte kollar linan... Blir galen, ska ta å snacka me chefen imorrn,för han undrar varför jag aldrig går in till omtappninnge, inte så himla lätt...

Men imorrn kanske det är bättre,hoppas det... Vi ska ha "julgransplundring" på jobbet... Alla julklappar som cheferna fick av olika kunder ska lottas ut bland alla anställda åsså blir det lite öl å cider,ska bli trevligt,hoppas ja....

På lördag ska ungarna på kalas hos en dagiskompis, så vi passar på å åka till mormor å morfar då, dom behöver nog lite hjälp å plocka undan lite julgrejjer tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0