Lite vila mitt i allt

Nu satte jag me ner för att ta det lite lugnt ett tag, dösvettig...
Började med att städa imorse, hela huset från golv till tak ,typ... Vi bytte även alla sängkläder å allt, skrubbat dusch å badkar, skrubbat ugnen osv..
Sen drog jag ner till affären å köpte lite grejjer som behövdes, efter det så fortsatte städandet..
Sen kom morsan ut så då griljerade vi skinkan, jag gjorde sen dajm som inte riktigt är klar. Sla smälta choklad å ha över oxå....
Sen fixade jag iordning smörgåstårte bottnen som vi ska ha imorrn kväll... Vi kände att man så fort blir trött på julmat så vi ville ha nåt annat på kvällen, å då beställde dom andra smörgåstårta som jag ska göra, hmmmm

Samtidigt som jag gjort allt det andra så har jag hållt tvättmaskinen i arbete oxå, så det blev till att vika 2 korgar tvätt mitt ialltihopa...

Nu tar jag det lite lugnt, å snart ska vi börja fixa med middagen... Fläskfile med vitlöksost i ugnen, med potatisklyftor och grönsaker... MMMMM hungrig!!!!

Och efter det så ska jag göra knäck å ungarna ska få göra marsipan figurer som vi ska doppa i ljus choklad...

Nyttig med andra ord, hahaha..

Sen är det Julafton, hur konstigt det än känns...

Har även lagt julklappar under granen, men inte alla... Ungarna får en del imorrn kväll oxå... Och en del på dagen när alla är här... Har fyndat så mycket skoj för billig peng till dom att det har blivit ganska många julklappar,så därför får vi dela upp det lite..

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Tack tjejen =)

2008-12-23 @ 22:51:44
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0