Första snön = kaos

Varför blir det alltid total kaos när första snön kommer... Iår hade dom ju ändå varnat i typ 2 veckors tid att det skulle komma massa snö...

Skitäckligt att åka till jobbet igår, mörk å snö storm å halt... Men jag kom fram till dagis me ungarna å fram till jobbet iallafall...

Sen vid 14 tiden kom min jobbarpolare, han sa att det var kaos på 73an, det stod helt still i riktning mot sthlm... Hmmm... Så ja ringde å varnade Martin att han kanske skulle få hämta ungarna... Men det var fritt på vägen eller nja det var ju en jäkla massa snö, verkar inte som om plogbilarna hade varit framme... Så jag hämtade ungarna... Sen så är ja otroligt tacksam för våran snälla granne som plogar våran väg, den var skitfin å köra på... Fast jag var tvungen å skotta våran parkering, svor som en galning här ute... Hade precis dragit fram snäslungarn,vilket var skitjobbigt då den stog i boden på andra sidan tomten, och så funkade det inte, för mycket snö och för blöt snö... Så det blev till att ta skyffeln... Ont i ryggen idag...
Martin  kom inte hem alls, han sov hos en jobbar polare...

Kikade ut nu på morronen, ser inte kul ut... Syns inte ens att jag skottade igår så ja vet inte om ja kommer iväg idag... Ska snart gå ut å se hur läget är, måste försöka hitta bilen i all snö...
Å vi som skulle ut me jobbet idag, blir galen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0