Så var julen över...

...för denna gång...
 Mycket har man ätit, tu att jag å mamma gått ut och gått varje morgon... Fast idag var det inge skön å gå ut å gå för det regnade å båste skitmycke...

Dan innan julafton gick åt till att förbereda maten, vi gjorde egna köttbullar helt från skratsch, eller nja, vi slaktade inte djuren men vi malde köttet iallafall å gjorde köttbullarna,dom blev supergoda... Å vi gjorde saffranpannkaka å sill och grejjer... På självaste julafton gick vi upp tidigt och gjorde det sista som behövdes, strax innan 12 så kom allihopa å vi satte oss till bords... Var himla kul att mormor, morfar och farmor kom... Man vet ju inte hur länge till dom finns kvar och orkar åka hit... Maten var god men ganska stressigt då ungarna satt å sneglade på julgranen å alla paket hela  tiden å frågade när dom fick öppna,hehe....

Sen fikade vi lite och samtidigt så började jag dela ut julklapparna, det största stressmomentet av alla... 3 ungar som ville ha julklapp först,hehe... Men det gick bra... Tror att alla blev nöjda och glada, jag hoppas det... Ungarna fick massa fina saker, kläder och leksaker... Vi fick en massa bra saker oxå som vi ville ha,så vi är mer än nöjde...

Och imorrn börjar man jobba igen, phua... Fast jag jobbar inte hela dan imorrn,slutar vid 14 tiden sen ska ja till tatueraren, hoppas han har ritat bra bilder så att det blir några tatueringar imorrn... Lite spännande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0